Wednesday, April 16, 2008

Anugerah Tak Terhitung Nilainya........

2 April 2008

300-400 am - seperti biasa aku akan terbangun dari lena yang panjang.
- g bilik air...eh ada something yang berlainan warna keluar..aku panik!!air ketuban turun.
- kejut sayang..tertanya2 nak g spital ke x??sebab xrasa sakit, kami panik!

430-500 am - kejut mak!!
- ambik semua brg yang dah ready..g spital..huh aku dah cuak tahap gaban...

530 am - masuk wad. Wad 1st kelas dah ada org!!katil semua penuh tinggal bilik blkg je.

Sangt la boring dok dalam bilik tue dh la xleh ada org tunggu. Menangis jugak la aku sebab boring n rindu kat sayng..dan jugak kerana takut hikhik.Tapi waktu nie xrasa sakit pun..cuma rimas sebab air selalu banyak kuar..jalani aktiviti seperti scan n cek jantung baby dalam bbrpa jam sekali..alhamdulillah baby dlm keadaan ok lagi! Sepnjg waktu nie ada jer tercongok syg hikhik wat alasan nak antar brg..nasib dok bilik blkg so nurse kdg2 lupa....huhu smpai nasi pun xanta.lupa amat la tue!!
Mak dtg, kilik, dek n yang ju dtg ngk..hikhik malu aku yerla bkn bersalin lagi kan!! Malam kul 10 lebih baru syg balik...aku nangis lagi..xbiasa woo tido kat spital..xtdo ngn syg..hikhik..dulu kn tinggal pun tapi aku tdo kat umah!!xleh tdo..windu sayang bangat ditambah baby yang selalu nangis nak susu..sian akak tue..lemah jer die..yerla anak die berenti kejap jer ngs pastu ngs balik..huh lambatnye pagi..akak sebelah katil bersalin kul 2..terkejut aku..kul 12 lbh tue nmpk lagi die kat katil hahhaha....


3 April 2008

600 am - Sayang dtg dah hikhik..muuaahhhh

800 am - Doc dtg cek2..pastu scan(masa niela jumpa akak yg ckp syg bagus tue)


1100 am - Nurse ckp aku n kakak yang sama2 scan tu kena antar g kk..aduh takut gile nie!!
sebab dah lebih 24 jam n baby doc scan cam besar 3 kg lebih..doc takut nak hdpi risiko takut aku kn bedah.peraltn xcukup!!
tipon sayang kat umah..bergegas syg dtg! siap2 n naik ambulans.
Mak samapai ms aku atas ambulans..nangis mak!!aku yg memg dah sebak pun nangis gak!!
bertolak ke kk..aku sempat lagi gurau2 ngn sayang..hahahh sonot naik ambulans ade bunyik2...saje tenangkan hati yang gundah!

1230pm - sampai hospital likas, kk. ramai giler ibu2 yang tunggu giliran..Daftar n dapat cop bilik 1st kelas!! tapi xmasuk2 wad pun tunggu lagi kat bilik daftar tue!!
nurse pelatih cek2 aku..pastu tunggu lg untuk cek ngn doc..lama siot..aku mtk syg beli nasi!
tunggu lagi...doc cina yang cek aku tue berselisih pndpt ngn sorg lg doc..doc yg sorg lagi suruh aku masuk wad bersalin..yang doc cek aku ckp tapi xterbuka lagi pintu.. eh bukan baru 1.5 cm.

430pm - xleh masuk wad lagi.cek lagi kat bilik lain.sayang dah beli nasi tapi xsempat makan!
sedih ngk sayang tunggu kat luar lama giler..mak, asuan n kilik sampai!!aduh siut giler la..ramai sgt org..n xmasuk2 wad pun!!

600pm - doc suruh masuk bilik bersalin..kecut aku!!mintak ngn doc nak makn tapi mkan roti jerla. sakit dah dtg sikit2..sian syg ke ulu ke hilir bwk beg2!!huhu..
630pm - kena tolak masuk bilik bersalin..jumpa syg dulu..salam, huha aku sedih+takut+cuak!!


Dalam wad bersalin kena tinggal sorg2..kena masukkan ubat untuk cepat bersalin sebab air ketuban dah pecah lbh 24 jam. xsenang duduk aku..huhu sakit sgt!!ape tu kontraksi kata org heheh..berapa kali aku panggil nurse tapi die ckp baru bk 2cm..pastu doc dtg dlm 900 lebih..cek2 dah terbuka 8cm..terkejut die..eh..cepatnye kata doc!!

aku pun tergolek2 n sakit lebih kerap dtg aduhla..xtahan woi..aku mtk ubat tahan sakit la..hehhe..nurse bwk benda utk nafas ape ntah..xsmpat dh aku nak pk hahha...
kul 1000 lbh...doc n nurse dtg..kalut2 n dipendekkan citer Alhamdulillah..tepat 1109pm Ammar Kasyfi selamat dilahirkan ;) fuh nak putus nyawa tau!!!hikhik..doc letak baby atas dad aku..aku menangis gumbira..Ya Allah xsangka..anak aku sayang!!!

400 am baru kuar wad bersalin n kuar jer..ya tue die wajah kesayangan hamba..suami ku yang tercinta..Thank You sayang!!Ceria muka sayang..hikhik sayang baby kita yang..Ammar :)..

Alhamdulillah segalanya selamat..Syukur padaMu Ya Allah..Amin





No comments:

Post a Comment