Wednesday, March 5, 2008

air soya vs kicap

Orang kata kalu nak baby kulit putih n gebu minumla air soya.Yang menjadi masalahnya aku ini adalah seorang yang tidak gemar akan air soya itu..huhuhu...kdg2 aku try gak minum tapi tula tutup2 hidung gi2..hahahaha sanggup tu semata2 nak dapat baby kulit putih n gebu..Bukannya aku cakap kulit gelap tu tak chantek ok..cuma keinginan aku jer inginkan baby yang kulit bersih gebu..dan ingin mengimbangi apa yang telah aku makan sehari2..:) apa yang aku makan???
Kerana ketiadaan budu maka lauk pencicah aku bertukar kepada kicap..huhu..kicap tuu,,boleh dikatakan tetiap hari aku ngadap kicap sebab aku xlalu nak makan lauk lain..:p ngada-ngada sikit!!
Pastu mulut n pkran aku nie plak selalu memikirkan kek coklat..lebih2 lagi yang basah2 tue..fuh..telan air liur ngingat kat kek coklat!!! Minuman pagi ptg siang dan mlm adlah MILO.."minum milo anda jadi sihat dan kuat..." Biskut pun aku lebih gemar mkan yang coklat n pilihan utama adalah chipsmore...Jadi untuk mengimbangi apa yang dah aku mkn aku memilih untuk try air soya dan akhirnya hanya sekali dua aku minum pastu aku dh xlarat nak tahan..hukhuk...yerla dulu umi aku ngandungkan adik aku si iju tu, umi suka minum kopi n iju skang hehehehe..gelap la kulit die..penangan kopi umi!!!:)

6 Mac kandungan dah mencapai ke 9 bulan..makin berdebar2 hati ini..Aku msg2 ngan makngah n kakelis untuk tanyakan tips..n jugak mamanur..takut gak aku nie..org kat sini pun pantang lain sikit..mengikut yang mak cite kat akula..n bile aku tanya umi!!Umi diam pastu umi cakap xpela ikutla org sane punyer pantang camner..huhu..Sedih aku bile umi tipon n cakap sowi xdapat nak dtg jaga aku..hukhuk sebak dada aku..xpela umi..kak faham umi pun keje lagi bukannya dok sesaje..InsyaAllah segalanya akan berjalan dengan baik dan selamat..amin..fuh..
Doc scan n cakap mayb baby *********** hehehheehehe...xpela baby apepun asalkn semua selamat dan sihat!! masa cek ngn nurse kena tegur, "oo..awak dah garu2 ek perut awak nie..jgn garu2 kesian perut xcantik nanti."hihihi..ok nurse..Memg pun kdg2 tangn nie tanpa disedari telah menggaru2kan perut!!
Minggu lepas aku telah mengalami sakit perut dan pinggang yang sgt menyakitkan huhu..ingtakan nak bersalin dah..g hospital ptg tue menunggu sampai sejam..lotih menunggu ngan perut yg sakit tue..n mysYg terus masuk ckp ngn doc tue..n aku dipanggil masuk..sori org2 yang aku terambik giliran..saya pregnant laa..:) last2 doc kasi ubat gastrik jer..sebab aku baru lapan bulan bukan nak bersalin lagi..yerla aku pun bkn ckp nak bersalin tapi kot2 jadi ape2 kat baby, maklumlah 1st time kan!! Esok g klinik ibu n anak doc ckp bykkan minum air n rehat..:) ok dr.redzal abu hanifah..hihihihi
n mak bile tau tue die buatkan air rebusan akar harimau ke hapa ntah..memg aklu xkasitau mak sakit perut!!ntahla kau xpandai nak cakap sakit..kalu ngn mYsYg aku memhla merengek2 slalu hahahahah..lagipun aku kesiankan mak..selalu nampak penat jer..jaga cucu lagi..so kalu aku skit gitu2 jer aku diamkan jerla..n air tue plak agak bagusla ilang gak sakit2 aku 2 3 ari lepas tu n yang best sgt air akar tue ialah ianya tigak PAHIT!!!!Bagussss....

k dah penat dah..skang xleh dok lelama atas kerusi nanti xleh bangun..nak bangun nanti amatlah menyakitkan blakang n perutku..huhuuh..
caucincau...:)



No comments:

Post a Comment